Julstämning

Nu snöar det ordentligt här i Skellefteå, lika bra att stanna inne och städa. Börjar få lite julstämning fastän det inte ens är december än! Men jag längtar faktiskt tills vi ska börja julpynta, dricka glögg och frossa i pepparkakor och lussebullar! Funderar lite på hur man ska få katten att låta bli julgranen.. annars kommer den att bli förstörd och förmodligen välta ett antal gånger om dagen.. Katten börjar ju vara tung nu, drygt tre kilo väger han, och tyngre ska han bli.. Vi får väl sätta upp ett staket runt granen kanske. Nåväl, det ordnar sej..
Ligger på favvosovplatsen

Jag är i vecka 18 nu och ska på ultraljud på torsdag, det är så spännande! Samtidigt är jag jätteorolig att fostret ska vara dött eller allvarligt skadat.. Det är ju normalt att ha gått upp mellan 2 och 6 kilo vid det här laget men jag har bara gått upp ett enda kilo och då har jag ändå tappat två så egentligen ligger jag på -1.. hmm, jag är inte så bra på att förklara, hur som helst har jag gått ner i vikt och inte upp. Kollade på google efter bilder på foster i vecka 18 och det skulle jag inte ha gjort! Söker man på "foster 18 veckor" så är en av bilderna på ett foster som aborterats, huvudet och ena armen ligger separerade från kroppen. Nu vet jag inte alls vad den där bilden har för "historia" och om barnet ens var i vecka 18 men bilden sitter fast på min näthinna och jag vill helst kräkas.. Försöker tänka på annat... Lär ju ha mardrömmar i natt! Nä, nu ska jag städa..

Kommentarer
Postat av: sandra

men gumman eran baby kommer vara välskapt och må toppen , me en sådan fin mamma kan de inte bli bättre :) jag älskar dig berätta hur ultraljudet gick. puss

2008-11-24 @ 22:12:22
Postat av: sandra

men gumman eran baby kommer vara välskapt och må toppen , me en sådan fin mamma kan de inte bli bättre :) jag älskar dig berätta hur ultraljudet gick. puss ps eran katt väger som våran hund

2008-11-24 @ 22:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0