Pank

Petter får behålla sitt vikariat trots det senaste varslet så det gav en stor lättnad. Något som inte känns lika bra är att jag har varit medlem i arbetsförmelingen i 3 månader och har inget fast jobb vilket betyder att jag måste gå med i UGA (arbetsgaranti för unga) och får då inte a-kassa utan får pengar från försäkringskassan istället. Det som känns värst är att det bara är 134 kr om dagen vilket blir 2814 kr i månaden om det är 21 vardagar i den. är det mindre så blir ju summan mindre förståss. Det tunga är att när vi delar de gemensamma räkningarna på två så ligger dom ofta på mer än den summan. Jag kommer alltså inte ens kunna betala min del av räkningarna. Sen ska jag ju betala mina egna räkningar dessutom. Jag har levt på Petter nog länge nu tycker jag. Jag fick ju faktiskt pengar för det som jag var sjuk i höstas, tyvärr fick jag bara för hälften av dagarna. Sen fick jag ju lön den här månaden, alla pengar gick till att betala tillbaka till Petter och jag har fortfarande två månaders räkningar att betala tillbaka till honom. Som tur är så är han snäll och säger att jag inte behöver betala men det känns så dumt att bara leva på honom hela tiden. Sen klarar jag inte av att jobba på sjukhuset längre för jag blir yr och svimfärdig så lätt och dessutom mår jag dåligt nästan hela dagarna så jag kan inte få inte extra pengar på det sättet heller..
Ska ner på ica och handla, tänkte göra fläskfilé med nån god sås och potatisgratäng.. eller nått annat gott för att pigga upp oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0